Waarom moet jij absoluut deelnemen aan de Basisopleiding Marketing?

16/09/2025

Weet jij hoe je je beleidsnota vertaald naar een concreet marketingplan? Of welke marketingstrategie het best is voor jouw organisatie/project/evenement?
Of heb je al enkele jaren ervaring, maar wil je graag je marketingskills uitbreiden

Dan is de Basisopleiding Marketing iets voor jou! Enkele deelnemers vertellen waarom ze de opleiding aanraden.

"De basiscursus marketing was een waardevolle opfrissing die me hielp de juiste focus terug te vinden... De lessen zijn sterk praktijkgericht, met veel ruimte voor interactie en persoonlijke inbreng... Je gaat naar huis met een rugzak vol waardevolle tips en inzichten..."

Liesbeth Saelens

Communicatie en publiekswerking, Sportimonium vzw

Lees de volledige quote onderaan

"Ik vond de opleiding ook voor meer ervaren communicatiemedewerkers enorm boeiend. Het heeft me doen nadenken over ons aanbod en onze dienstverlening, waar we sindsdien heel wat in hebben aangepast. Voor mij was deze opleiding een aanrader en ik pas een heleboel inzichten nog steeds toe. "

Isaac Verhaeghe

Merkstrateeg WAT WAT

Samen met FARO en Socius en i.s.m. BAM (Belgian Association of Marketing) organiseren we elk jaar de Basisopleiding Marketing.

Wat kan je verwachten:

  • leer hoe je een hands-on marketingplan ontwikkelt

  • ga aan de slag met customer journeys

  • krijg tips en tricks over hoe je organisatie nog beter in de markt kan zetten

Verwacht geen opleiding over hoe je een creatieve campagne moet opzetten, maar wel heel wat inzichten en boeiende uitwisseling met andere deelnemers onder leiding van een ervaren docent.

Klinkt dat interessant? Schrijf je snel in via onderstaande knop.

De basiscursus marketing was een waardevolle opfrissing die me hielp de juiste focus terug te vinden. Wat me in het bijzonder is bijgebleven, is hoe uitdagend het kan zijn om je merkidentiteit écht helder te verwoorden – en hoeveel inzicht je wint door dat samen te doen, mede dankzij de frisse, ongekleurde blik van de medestudenten.

De lessen zijn sterk praktijkgericht, met veel ruimte voor interactie en persoonlijke inbreng. Hierdoor leer je niet alleen van de aangeboden inhoud, maar ook van de ervaringen en perspectieven van medecursisten.

De cursus heeft me geholpen om marketing en communicatie beter in een breder strategisch kader te plaatsen, in plaats van me louter te richten op het communicatieplan.

Je gaat naar huis met een rugzak vol waardevolle tips en inzichten.
Ik ervaar marketing nu niet meer als een sprint, maar meer als een marathon – stap voor stap, met de juiste focus.

Liesbeth Saelens - Communicatie en publiekswerking, Sportimonium vzw

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief