Basisopleiding Marketing

communicatie

Deze basisopleiding helpt je om jouw beleidsplan te vertalen naar een hands-on marketingplan

Din 14 oktober 2025 | 09:30 - 16:30

Vri 21 november 2025 | 09:30 - 16:30

Vri 28 november 2025 | 09:30 - 16:30

De deelnameprijs bedraagt 550 euro voor de hele opleiding

Communicatiemedewerkers

Jeugdwerkers

Jeugdinfopartners

Communicatieverantwoordelijken

Persmedewerkers

Samen met FARO en Socius en i.s.m. BAM (Belgian Association of Marketing) organiseren we elk jaar de Basisopleiding Marketing.

Benieuwd hoe je:

  • jouw beleidsplan vertaalt in een hands-on marketingplan?

  • een praktisch werkbaar stappenplan kan uitwerken om het marketing ‘denken en doen’ concreet toe te passen?

  • jouw project(en), organisatie, initiatief of evenement succesvol kan vermarkten?

Dan is deze basisopleiding exact wat jij nodig hebt.

Zet de data in je agenda en registreer je op de ‘hou me op de hoogte’-lijst.

Wat mag je verwachten?

Tijdens deze opleiding krijg je de belangrijkste inzichten aangereikt die niet alleen de voordelen van marketing voor de cultuur-, social profit- of nonprofitsector aantonen, maar ook hands-on aanbevelingen die meteen te implementeren zijn.

Na deze opleiding kan je aan de slag met:

  • het uitwerken van een waardepropositie, gestoeld op de organisatievisie en missie

  • het actief luisteren naar klanten en consumenten

  • het ontwikkelen van een marketingstrategie en deze vertalen naar product, prijs en promotie

  • het ‘co-creëren’ van waarde samen met klanten en andere stakeholders

  • het verbeteren van de klantervaring aan de hand van ‘customer journeys’

Praktisch  

De vorming vindt plaats op 14 oktober (De Ambrassade), 21 november (Herman Teirlinkckgebouw), en 28 november (Herman Teirlinkckgebouw), telkens van 9.30 u. tot 16.30 u.

De deelnameprijs bedraagt 550 euro. Inbegrepen in deze prijs zijn koffie, thee, water en een broodjeslunch ’s middags.

Doelgroep

Voor jeugdwerkers en jeugdinfopartners die werk willen maken van marketing in hun organisatie: communicatie- en/of marketingmedewerkers of -verantwoordelijken, zakelijke coördinatoren en leidinggevenden. Maar we zien het ook ruimer, deze opleiding is voor iedereen die meer publiek wil bereiken en resultaten wil boeken.

Over de docent

Prof. dr. Yves Van Vaerenbergh is hoogleraar marketing aan de KU Leuven. Hij doet onderzoek naar de marketing van diensten, klantenservice, en het managen van de klantervaring. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in de meest hoogstaande wetenschappelijke tijdschriften (bv. Journal of the Academy of Marketing Science of Journal of Service Research).

In 2022 ontving hij de Emerging Service Scholar Award van de American Marketing Association. Deze award wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die wereldwijd het meeste impact heeft gegenereerd met zijn of haar onderzoek in de eerste tien jaar na het behalen van het doctoraat. Daarnaast won hij meerdere awards voor onderzoek, onderwijs, en service.

Hij gaf wereldwijd keynotes en presentaties op conferenties, en was gastprofessor aan verschillende binnen- en buitenlandse universiteiten. Hij gaf (strategisch) marketingadvies aan verschillende organisaties, gaande van startups, KMOs tot multinationals. In 2020 richtte hij samen met vier andere partners KALEPA op (een spin-offbedrijf van de KU Leuven) dat organisaties helpt om klantgerichter te denken en te worden.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief